La oss snakke markedsføring

Hvem er du, hva tilbyr du og hvem tilbyr du det til? Det er som regel veien en bedrift legger sin plan på kommunikasjon. Andre snur det på hodet; Hvem er målgruppen vår, hva trenger de og hvordan kan vi tilby det? Noen ganger kommer produktet først, andre ganger kommer kunden først. Det ene er ikke mer riktig enn det andre, men felles for begge er at strategien for markedsføring må være gjennomtenkt.

Digital markedsføring

Det handler om budskap og synlighet. Vi ser på søk (betalt og organisk), sosiale medier, bannere med mer.

Markedsstrategi

Markedsanalyse, produkt, pris, kampanjer og kommunikasjon.

Rapportering

Markedsføring står for en stor % av bedriftens kostnader. Har du kontroll på kostnadene, og vet du hvilke KPIér som er fornuftig å logge?

Digital Markedsføring

Tjenestene vi kan tilby

Google ADS

Søketrafikk via Google ADS (tidligere Google Adwords). Har du et produkt, en kategori eller en tjeneste som folk søker etter så er det her du skal begynne. Her har du muligheten til å vise deg frem til personer som allerede søker etter de du leverer. Med Google Ads betaler du kun per klikk, altså per besøk – hvilket gir deg full kontroll over trafikk og kostnader. 

For de aller fleste anbefaler vi å starte markedsføringen med betalt søk i Google ADS. Om du driver en netthandel eller en lokal butikk / tjeneste (f.eks. snekker eller frisør) så vil du kunne få kunder svært raskt ved å kjøpe målrettede søkeord i google. 

Vi bygger opp Google ADS kontoen, setter opp søkeord, gir opplæring og følger opp kostnader og resultater underveis

Sosiale Medier & Youtube

Facebook, Instagram, Snapchat, Tik Tok osv. Kanalene som endret annonsering fullstendig mtp. segmenteringsmulighetene. Her kan du nå personer basert på demografi (alder, kjønn, sivilstatus, familiestatus), geografi og interesser – og det ned på et svært detaljert nivå. Målrettingsmulighetene er ekstremt spisset, og vi kan sette opp kampanjer med stor slagkraft. 

Youtube er kanskje landets mest undervurderte plattform for synlighet i dag. De mest lojale og lønnsomme kundene vil følge deg her. Selvom dette ikke er en kanal som skaper transaksjoner direkte, så er det en kanal for å bygge langvarig relasjon til kjernekundene dine. Vi legger en publiseringsplan sammen, kan bistå med produksjonen av innhold (film og lyd) og hjelpe med oppsett av kanalen. 


Det er ikke sikkert at du skal være på alle plattformer. Vi finner ut beste plattform(er) for deg å bruke, og hjelper med plan, oppsett og gjennomføring av innholdsproduksjon,  annonsering og vurdering av resultater.  

Søkemotoroptimalisering (SEO)

Søkemotoroptimalisering av nettsider (SEO). Under dette menes å se til at nettsidenes oppbygging og innhold er satt opp slik at Google vil finne deg og prioritere deg i organisk søk. Med organisk søk menes de søkeresultatene som ikke er betalte annonser. Dette er en mer tidkrevende prosess både i arbeidstid og når man kan se resultater.structures, to generate Lorem Ipsum which looks reasonable. The generated Lorem Ipsum is therefore always free from repetition, injected humour, or non-characteristic words etc.

Nyhetsbrev

Nyhetsbrev har alltid vært, og er fremdeles, den kanalen som leverer best ROI (return of investment). Å høste epostadresser er svært viktig. Nyhetsbrevutsendelser er i praksis nesten gratis og konverterer bra. 

Vi kan hjelpe med valg og oppsett av nyhetsbrevleverandør, manuelle og automatiske utsendelser osv. 

MARKEDSSTRATEGI

Har du en nyoppstartet bedrift, eller en bedrift som sliter med å få resultater av annonseringen på nett? Da er det lurt å gå tilbake til start og se på markedsstrategien. 

Hvem er du, hva selger du, hvordan skal du selge det og til hvem? Dette er ting som må være svært tydelig for å kunne levere innhold (annonser) som de potensielle kundene vil engasjere med. 

 I et strategimøte går vi inn i bedriftsens konsept og lager en tydelig profil som skal kommuniseres til kunder.  

 

RAPPORTERING

Å måle resultatene fra annonseringen er viktig for å kunne se hva som fungerer / ikke fungerer – og for å hele tiden kunne utvikle seg til det bedre. Men rapportering kan være vanskelig og tidkrevende for bedriften eller markedsavdelingen. Hva skal man se på, hva er viktig og hvor finner man tallene? Vi kan sette opp automatiserte rapporter i Google Analytics, lese resultater sammen med dere eller gi opplæring.

Med resultatrapportering velger man ut de viktigste KPIéne, og setter mål ut fra dagens tall. Som regel benyttes Google Analytics i sammenheng med bedriftens økonomi / ERP program.  

 

SER DET SPENNENDE UT?

TA KONTAKT NÅ - SÅ FINNER VI VEIEN VIDERE SAMMEN